Wednesday, August 26, 2009

Memasang kolam kanvas baru

Pada awal bulan Ogos, kami telah menempah 2 lagi kolam kanvas bersaiz 18 x 5 kaki dengan ketinggian 2 kaki setengah bagi menambah kuantiti kolam yang sedia ada. Seperti kebisaannya, kami membeli sendiri besi AL Bar bagi membuat kerangka kolam. Kerja yang bermula jam 9.00 pagi itu, berakhir jam 3.00 petang, tetapi kami amat kecewa berikutan saiz kanvas yang diterima tidak seperti yang ditempah, kurang 2 kaki panjang. Setelah menghubungi pembekal, mereka berjanji akan memperbaik kesilapan mereka, tetapi kami terpaksa ke Banting semula untuk membuat pertukaran set kanvas.








Pada keesokan harinya, kami ke Banting bertemu dengan pembekal kanvas, dan seperti yang dijanjikan, mereka telah memperbetulkan kesilapan mereka. "Taukeh" kedai berkenaan telah mempelawa kami untuk bersarapan di sebuah kedai makan yang sangat terkenal di situ dengan keenakkan nasi lemaknya. Wow! memang best 'giler' la nasi lemak tu...
Setelah makan, kami kembali ke kedai berkenaan dan mendapati kanvan kami telah siap dibaiki mengikut saiz yang kami kehendaki.. Kami kemudiannya kembali semula ke Anggerik untuk terus memasang set kanvas berkenaan dan memasukkan air. Seperti biasa, batang pisang dimasukkan untuk meneutralkan air paip.







No comments:

Post a Comment